Ludwig Van Beethoven'in op.24 no. 5 fa majör piyano ve keman için "ilkbahar" sonatının formal analizi

Yazar:Ebru Yerlikaya
Danışman: Prof. Ebru Karaağaç

Yaylı Çalgılar Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi

Tez Özeti: Bu sonatta Beethoven şimdiye kadar keman sonatlarında olmayan bir yenilik ile ilk kez Scherzo ve Trio'yu eklemiş ve ilk kez dört bölümlü bir piyano ve keman için sonat bestelemiştir. Bunun yanında her iki enstrümana da aynı derece önem vererek bir enstrümanın baskınlığının önüne geçmiştir. Bestecinin bir önceki sonatı olan Op. 23'den farkı ortaya konularak, bu sonattan sonra yazdığı son dönem piyano-keman sonatlarına olan etkisi incelenecektir. Erken ve orta dönemleri arası geçişe denk gelen bu eserin hem keman hem piyano partisini inceleyerek, piyano ve keman repertuvarındaki öneminin ortaya koyulması hedeflenmektedir.