Yazar:Ece Esen
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Gülçin Cankız Elibol
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
Tez Özeti: Tasarım tarihi için önemli bir çıkış noktası olarak kabul edilen Bauhaus Okulu, 14 yıl gibi kısa bir süre faaliyet göstermiş olmasına rağmen, etkileri tüm dünyaya yayılmıştır. Bu çalışmada, Bauhaus Okulu'nun yakın geçmişi ile her biri kendi içinde sıra dışı olarak tabir edilebilen eğitimcileri, bu eğitimcilerin eğitime olan yaklaşımları ve ürettikleri çalışmalar, okulun oluşum evreleri ile birlikte araştırılmıştır. Bauhaus eğitiminin Türkiye'deki etkilerinin incelenmesi amacıyla, iç mimarlık eğitimi vermeye başlamış ilk üç yükseköğretim kurumu araştırma kapsamına alınmıştır. Bu kurumlarda, İç Mimarlık ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans dersi olarak verilmekte olan Temel Tasarım dersi yürütücüleriyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler, çalışmanın amacı doğrultusunda ele alınmıştır. Elde edilen görüşler, içerik analizine tabi tutulmuş; çözümlemeleri yapılan görüşme metinleri kodlamalar ve tematik gruplamalar ile yorumlanarak, 'Temel Tasarım' eğitiminde Bauhaus etkisinin mevcut durumda da var olup olmadığı ve söz konusu eğitimde nasıl bir noktada olunduğu araştırılmıştır. Sonuçların meslek eğitimi ve dolayısıyla mesleğin gelişimi açısından fayda sağlaması, temel tasarım eğitimine konu kapsamında eleştirel bir bakış getirmesi yolu ile konuya ilişkin mevcut yazına katkı sağlaması öngörülmüştür.