Yazar:Tunç Ataç
Danışman: Prof. Dr. Ahmet Abdurrahman Kanneci
Piyano Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi
Tez özeti: Bu çalışmada ithaf eser yazılma süreci ve besteciyle icracı arasındaki ilişkilerin detaylarına yer verilmiştir. Örnek olarak ülkemiz gitaristlerinden Ahmet Kanneci'nin diğer ülkelerin bestecileri ile olan ilişkisi ele alınmıştır. İthaf edilmiş eserlerin yaratım aşaması, besteciler ile Kanneci arasındaki bağ, edisyon ve kayıt durumu yapılan yüz yüze görüşmeler neticesinde ortaya konmuştur. Araştırmanın giriş bölümünde gitar ve repertuvarının tarihten günümüze nasıl geldiğiyle ilgili bilgilere yer verilmiştir. Tanınmış bestecilerin ilgisini çeken çağımız gitaristlerinin kurdukları ilişkiler neticesinde gitar repertuvarına katkıları ve kendilerine ithaf edilen eserlerle ilgili bazı bilgiler sunulmuştur. Birinci bölümde Ahmet Kanneci'nin sanat hayatı ve ülkemiz gitar müziğine olan katkıları, yurt içi ve yurt dışı alanda gerçekleştirdiği çalışmaları ve icrasını diğer sanat dallarıyla nasıl desteklediği konusunda bilgiler verilerek çalışmanın problem durumuna değinilmiştir. İkinci bölüm olan yöntem bölümünde 1986- 2001 yılları arasında Ahmet Kanneci'ye ithaf edilen eserlerle ilgili belgelere ve verilere nasıl ulaşıldığına dair bilgiler verilmiştir. Bulgular ve yorumlar bölümünde Kanneci ile yapılan görüşmelerle birlikte kendisinin kaynaklarından edinilen belgeler ve veriler doğrultusunda ithaf edilen eserlerin detaylarına ulaşılmış, alt problem başlıkları altında incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise elde edilen bulgular ve yorumlar neticesinde gelecek nesil gitaristlere, gitar eğitimi yapan kişi ve kurumlara yol gösterici olacağı düşünülen öneriler getirilmiştir