Hatıra Ahmedli Cafer’in Sonat-613 Adlı Eserinin İncelenmesi

Danışman: Prof. Güherdal Çakırsoy

Yazar: Bilge Çivril

Piyanıo Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Tezi

Tez Özeti: 

Bu çalışma, Hatıra Ahmedli Cafer’in Sonat – 613 adlı eserinin müzikal analizi ve piyano tekniği bakımından yorumlanması üzerine analitik bir incelemedir.

Çalışmanın giriş ve 1. Bölümünde, bestecinin Sonat – 613 adlı eserine konu olan ve tarihe Hocalı Katliamı olarak geçen olay, betimsel yöntemlerle ele alınmıştır.

İkinci bölümde; besteciye ait bilgiler ve sözü geçen olay hakkında detaylı bilgiler verilmiş, bestecinin müzik kariyeri ve eserlerine değinilmiştir.

Üçüncü bölümde ise; analize ait teorik bilgiler, besteci ile yapılan ve kayıt altına alınan ikili görüşme ve sonrasında değerlendirilmiş çağdaş bir bestecinin besteleme süresinde kullandığı teknikleri piyano aracılığı ile nasıl yansıttığını gösteren bulgular elde edilmiştir.

Son olarak; bu bulgular doğrultusunda bestecinin konu edindiği Hocalı Katliamının bir piyano eseri içerisinde, gerek vuruş sayısı gerek kromatizm, gerekse tema kullanımı gibi çeşitli bileşenlerde, eserlerinde sıklıkla görülen sembolizme dayalı  öğelerle kendini nasıl açığa çıkardığına dair sonuçlara ulaşılmıştır.