İzometrik mobil oyunlarda modüler tasarım yöntemleri ve bir uygulama çalışması

Yazar:Bayram Armutcı
Danışman: Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak


Grafik Ana Sanat Dalı Sanatta Yeterlik Tezi

Tez özeti: Tarih boyunca video oyunları grafikleri, gelişen ve değişen teknoloji ile paralel bir biçimde ilerleme kaydetmiştir. Yetmişli yılların başında geliştirilen video oyunları döneminin oyun oynatabilen cihazlarının (konsollar, arcade makinaları) sahip olduğu donanımsal özellikler nedeniyle oldukça basit bir yapıdayken, ilerleyen yıllarda ise oyun oynatabilen cihazların grafik işleme kapasitesinin gittikçe artması, önce iki boyutlu grafiklerin doğuşuna, sonrasında ise üç boyutlu grafiklerin ortaya çıkışını sağlamıştır. Bu gelişmeler sayesinde günümüz oyun grafikleri oldukça gerçekçi sayılabilecek bir boyuta ulaşmıştır. İzometrik oyun grafikleri ise henüz cihazların donanımsal açıdan yeterli olmadığı zamanlarda, video oyunlarında üç boyutlu görünüm elde etmek için kullanılmıştır. Bu yöntem ile iki boyutlu oyun grafikleri üç boyut oluşturacak biçimde tasarlanarak oyunlarda kullanılmış, bu sayede döneminin kısıtlı donanım özelliklerine sahip cihazları üzerinde çalıştırılabilen, grafik kalitesi bakımından oldukça zengin oyunlar geliştirip oyuncuya sunulmuştur. Ayrıca izometrik grafikler, oyun içeriklerini hızlı ve verimli bir biçimde oluşturma imkanı sunan modüler tasarım yöntemine uygun olduğu gibi, oyunun oynanış özelliklerine sağladığı katkılar ile günümüzde halen oyunlarda görülmektedir. Bu çalışmada, izometrik grafiklerin mobil cihazlarda oynatılan oyunlarda kullanımının sağlayacağı yararların tespit edilmesi amacıyla bir uygulama çalışması yapılmış, izometrik grafiklerin mobil oyun geliştirme sürecinde sağladığı avantaj ve dezavantajların uygulama çalışması üzerinden ortaya koyulması hedeflenmiştir.