"Ludwig Van Beethoven'ın Op.110, No.31 Piyano Sonatı'nın form, armoni ve piyanistik açıdan incelenmesi"

Yazar: Doruk Görkem Tokur

Piyano Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi

Danışman: Prof. Dr. Melahat Yeşim Alkaya Yener

Tez Özeti: Müzikte Klasik Dönem'i Romantik Dönem'e bağlayan 'köprü besteci' denildiğinde akla gelen ilk isim Ludwig van Beethoven'dır. Müzik yazımındaki ileri görüşlülüğü ve öncülüğü Beethoven'ı bir besteci olarak alanında zirveye çıkaran en önemli özelliktir. Doğayı ve insanları seven, duygusal ve azimli kişiliği onun müziğinin temel yapı taşlarını oluşturur. Bir müzisyen ve bestecinin başına gelebilecek en kötü sağlık sorunlarından biri sayılabilecek ve gitgide daha da ağırlaşan sağırlık problemi ile ömrü boyunca mücadele eden Beethoven'ın, bu sıkıntısına rağmen büyük bir tutkuyla besteciliğe devam etme azmi, onun müziğine bağlılığının bir kanıtıdır. Bu çalışmada Beethoven'ın en zor piyano sonatları arasında sayılan, geç döneminde tamamen sağırken yazdığı sondan ikinci piyano sonatı Op. 110, No. 31'in analizi, üç ayrı bölümü, form, armoni ve piyanistik açısından incelenmiştir. Beethoven'ın müziğinin yenilikçiliğinin ve cesurluğunun en önemli örneklerinden biri olan bu sonatın incelenmesi esnasında, öğrencilerin ve icracıların faydalanabileceği önemli müzikal, teknik ve piyanistik bilgiler hedeflenmiştir.