"Aksak tartımlar ve modalite üzerine teksesli dikte metodu önerisi"

Yazar: Baran Doğaç Ünal

Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi

Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hatıra Ahmedli Cafer

Tez Özeti: Ülkemizde müzik alanında eğitim veren kurumlardaki solfej dersi, müzik eğitimine yeni başlayan öğrencilerin müzik yapmayı öğrendiği ilk derstir. Solfej derslerinin içerikleri kurgulanırken geleneksel müzik kültürümüz unsurlarına yeterince ağırlık verilmemesi, bu alanda eğitim gören öğrencilerin meslek yaşamlarında Çağdaş Türk Müziği literatürüne eser kazandırmış olan bestecilerin eserlerini seslendirirken, kendi müzik kültürüne ait öğelerin bilgilerinden yoksun kalmış olduklarından zorluklar yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın hedeflerinden biri bu sorunun eğitim alanındaki çözümüne katkı sağlamaktır. Bu çalışmanın diğer bir hedefi ise öğrencilere çağdaş Türk bestecilerini tanıtmak ve Türk müziğini içselleştirmelerine olanak sağlayarak bu sürece katkıda bulunmaktır. Bu dikte metodunun oluşturulmasındaki ana hedef, öncesinde bahsedilen iki hedefin birleşmesinden oluşmuştur. Bununla birlikte, bu alandaki dikte metodu eksikliğini gidermek adına çalışmalar yapacak eğitimcilere ve araştırmacılara bir örnek oluşturması arzulanmaktadır.