Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunlarında mekân tasarımı ve uygulama sorunları

Yazar:Mustafa Uygur Çevik
Danışman: Prof. Namık Kemal Sarıkavak

Grafik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi

tez Özeti: Bilgisayarların ağ sistemi üzerinden veri alışverişi yapabilmesi ve video oyunlarının da bu sistemden faydalanmasıyla ilk tohumları atılan devasa çok oyunculu rol yapma oyunları, günümüzde video oyun alanında en dikkat çeken türlerden biridir. Günümüz video oyun sektöründe çokça örneği bulunan devasa çok oyunculu rol yapma oyunları, sahip oldukları oyuncu sayıları ile sosyal ve ekonomik açıdan önem teşkil etmektedir. Bir video oyununun görsel açıdan milyonlarca oyuncunun beğenisini kazanması ise nitelikli grafik tasarımın sonucudur. "Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunlarında Mekân Tasarımı ve Uygulama Sorunları" adlı bu tezin birinci bölümünde devasa çok oyunculu rol yapma oyununun tanımı, oynanış özellikleri ve 1970'lerden günümüze kadar tarihsel gelişimi video oyun başlıkları altında anlatılmaktadır. Bu bölümde yer alan video oyunların bir kısmı devasa çok oyunculu rol yapma oyunu olmamasına rağmen söz konusu oyun türünün gelişimine oynanış mekanikleri veya teknolojik çözümlemeleriyle katkı sağlamıştır. İkinci bölümde ise video oyun tasarım sürecinin devasa çok oyunculu rol yapma oyun türünde gösterdiği farklılıklar ve bu oyun türünde mekân tasarımını etkileyen unsurlar biçim, doku, renk ve ışık olarak belirlenen başlıklar altında incelenmektedir. Üçüncü bölümde birbirlerinden farklı grafik ve senaryo anlatımına sahip, güncelliğini yitirmemiş üç ayrı devasa çok oyunculu rol yapma oyunu ikinci bölümde belirlenen başlıklardan faydalanılarak incelenmektedir. Dördüncü bölümde devasa çok oyunculu rol yapma oyunlarında kullanılabilir bir tasarım ve uygulama aşamaları oyun motoru kullanımı, doku üretimi, 3B modelleme konularından da söz edilerek anlatılmaktadır. Uygulama aşamasında karşılaşılan sorunlar ve nedenleri de bu bölümde yer almaktadır.