Heinrich Neuhaus, Josef Hofmann, Josef Lhevinne, Karl Leimer-Walter Gieseking Ve Gyorgy Sandor’un Piyano Tekniği Ve Eğitimine Yaklaşimlari Ve Yaklaşimlarinin Karşilaştirilmasi

Danışman: Dr. Öğretim Üyesi Oya Ünler Bayka

Yazar: Ayten Türker

Piyano Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Tezi

Tez Özeti: Heinrich Neuhaus, Josef Hofmann, Josef Lhevinne, Karl Leimer-Walter Gieseking ve Gyorgy Sandor yirminci yüzyılda piyano sanatına hem icracı hem de eğitmen kimlikleriyle önemli katkılarda bulunmuştur. Çalışma dört ana bölüme ayrılmıştır. Öncelikle bahsi geçen isimler hakkında bilgiler verilmiştir. İlk ana bölümde, araştırmanın yöntemine değinilmektedir. İkinci bölümde ise piyano tekniğinin bu isimler için ne ifade ettiği ile beraber belirli sorunlar için ortaya koydukları çözümler ve çalışma tekniklerinin yanı sıra pedal uygulaması ve parmak numarası sistemleri hakkında yaklaşımları incelenmiştir. Üçüncü başlıkta ise piyano eğitiminde önem verdikleri zihinsel çalışma, kulak eğitimi, çalarken kendini kontrol etme ve dinleme ile alakalı hususlar, kendi öğretim yöntemleri ve deneyimleri ifade edilmiştir.  Dördüncü bölümde ise bu yaklaşımlarda, belirli noktalar üzerindeki benzerlik ve farklılıklar analiz edilmiştir. Sonuçta ise, araştırmada yer alan yaklaşımlarda, piyanist ve piyano eğitmenlerinin çalışmalarına yardımcı olacak belirli ortak ve farklı noktalar vurgulanmıştır. Bu araştırmada yer alan fikir, yöntem ve bakış açılarının piyano çalışmasının daha verimli, piyano icrasının daha iyi olması ve piyano eğitimini geliştirmek adına kaynak olması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.