Ludwıg Van Beethoven’ın Op.72 No:3 Leonore Uvertürü'nün Form Ve Orkestra Şefliği Teknikleri Açısından İncelenmesi

Danışman: Prof. Burak Tüzün

Orkestra Şefliği Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı Tezi, 2022.

Yazar: Engin İnce

Tez Özeti: Bu çalışmada Beethoven’ın Fidelio Operası uvertürlerinden biri olan Op.72 No:3 Leonore Uvertürü form ve orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmiş, konser repertuvarlarında sıklıkla yer alan bu eserin icrasında ortaya çıkabilecek güçlükler ve problemler tespit edilerek, elde edilen bulgulardan hareketle öneriler sunulmuştur.

Bu amaçtan hareketle ilk olarak bestecinin yaşamına dair bilgilere yer verilmiş, eserin bestelendiği Beethoven’ın ikinci yaratı dönemi olarak kabul edilen süreç (1803-1812) detaylı olarak ele alınmıştır. Eserin içinde yer aldığı Klasik dönemin genel özellikleri çerçevesinde dönemde gelişen form yapıları incelenmiş, araştırma konusu özelinde uvertür formu ele alınmıştır. Ayrıca eserin tarihsel analizi kapsamında Klasik dönem operalarının genel yapısı ve çalışmanın ana konusunu oluşturan Op.72 No:3 Leonore Uvertürü’nün parçası olduğu Fidelio Operasına dair genel bilgiler aktarılmıştır.

Çalışmanın son bölümünde eserin armonik, formal ve şeflik teknikleri analizlerine yer verilmiştir. Eserin tarihsel altyapısı ve yapılan analizler sonucu elde edilen veriler ışığında öznel değerlendirme, tespit ve önerilerde bulunulmuştur.