Masaüstü fantastik rol yapma oyunlarında illüstrasyon kullanımı ve bir uygulama çalışması

Yazar:Ümit Hazal Yayalar
Danışman: Prof. Namık Kemal Sarıkavak

Grafik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi

Tez özeti: Uygarlık boyunca rol yapma oyunu kültürü binlerce yıl devam ederek tarihin yazıldığı savaş alanlarından insanların evlerine ulaşmıştır. Rol yapma, oyunculara analitik düşünme, bir konu üzerine odaklanma ve karar verme yeteneğini geliştirmenin yanı sıra oyunu bir sosyalleşme aracı olarak kullanılmasına olanak tanır. Ayrıca, fantastik sanatın öteki dünyaları oyuncuları, hayalgüçlerini kullanarak bir olayı tamamen farklı bir biçimde ifade etmelerini veya kendi hikâyelerini yaratmaları için teşvik eder. Oyunculara çarpıcı oynanış tecrübesi sağlayan gelişmekte olan teknolojiye rağmen geleneksel oyunculuk her yaştan oyuncunun katılımıyla devam etmektedir. "Masaüstü Fantastik Rol Yapma Oyunlarında İllüstrasyon Kullanımı ve Bir Uygulama Çalışması" adlı bu tezin birinci bölümünde rol yapma oyunlarının meydana gelişi ve fantastik edebiyattan, sinema filmlerinden, grafik romanlardan ve mitolojiden zamanla nasıl etkilendiği anlatılmıştır. Rol yapma oyunlarının kuralları, neredeyse tüm fantezi temalı oyunlarda görülen karakter ırkları ve sınıfları temel seviyede bahsedilmiştir.İkinci bölümde, masaüstü oyunların tarihi gelişimi, beş bin yıldan fazlasını kapsayan zaman çizelgesiyle sunulmuştur. Rol yapma oyunlarının atası olan savaş oyunlarının başlangıcından günümüz çağdaş masaüstü oyunlarına kadar evrimi anlatılmıştır.Üçüncü bölümde, oynanışı, hikâye anlatımı ve oyun mekanikleri birbirinden farklı üç masaüstü oyunun, grafik tasarım ürünü olarak incelemeleri yapılmıştır. Bu incelemelerin amacı, masaüstü oyunların araçlarında fantastik sanatın ölçülerini, tipografisini ve grafik tasarımını uygularken tasarımlarda görünen artı ve eksi yönleri belirtmektir.Son olarak dördüncü bölümde, bir ürünün satışında görsel tasarımının önemini vurgulamak için güncel fantastik sanatın bakış açısıyla, klasik bir oyunun araçları gözden geçirilmiştir. Oynanış biçimi ve hikâye gelişimi bir masaüstü oyunu benzersiz kılan ana elementlerdir. Fakat bu elementler yalnızca, göz alıcı fantastik sanat resimlemeleri ve grafik tasarım uygulamasıyla benzersiz hale gelebilmektedir.