Yazar:Merve Karatay
Danışman: Yrd. Doç. Elif Ergen
Grafik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi
Tez Özeti: Modern moda olgusunun doğduğu 19. yüzyıldan günümüze kadar moda tasarımcıları çoğu araştırmacı tarafından sanatçı olarak ele alınmış, bir çoğu da kendini diğer modacılardan ayırarak sanat akımlarından etkilenerek sanat icra ettiğini savunmuştur. Bu çalışmada tarihsel bir yaklaşım ile sanat akımları ve moda tasarımı arasındaki bağlantı sorgulanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde moda kavramı ve modanın tarihsel süreci özet bir şekilde anlatılmıştır. Devamında ise modanın sanatla olan etkileşiminden bahsedilerek moda tasarımı alanında giyilebilir sanat kavramı ve bu alandaki önemli gelişmeler aktarılmıştır. Tezin ikinci bölümünde öncelikle moda markası kavramı hakkında bilgiler verilmiştir. Moda markasının oluşumu incelenerek nasıl endüstrileştiğine dair araştırmalar yapılmıştır. Devamında ise moda ve markanın kavramsal açıklamalarına değinilmiştir ve moda markası yönetiminin pazarlamadaki yeri ve önemi vurgulanmıştır. Son olarak dünyaca ünlü moda markaları incelerek moda dünyasını nasıl etkiledikleri ve nasıl yön verdikleri sorularına cevap aranmıştır. Tezin üçüncü bölümünde ise moda markalarına ve tasarımına yön veren modern sanat akımları incelenmiştir. Bu akımlar arasında özellikle kübizm, sürrealizm, fütürizm ve konstrüktivizm detaylı bir şekilde anlatılmış ve moda tasarımcılarını hangi yönlerde etkilediklerine dair detaylı açıklamalar verilmiştir. Bu noktada sanat kavramı ve moda kavramı arasındaki sıkı ilişki irdelenmiştir. Aynı zamanda moda markalarının nasıl oluştuğu, sanattaki önemi ve sanat akımlarının modayla etkileşimi incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise uygulama çalışmalarından bahsedilmiş ve günümüzde düzenlenecek olan bir moda haftası için modern sanat akımlarından sürrealizm akımı temel alınarak moda illüstrasyonlarından oluşturulan projeler uygulanmıştır. Tanıtım çalışmaları için, afiş, davetiye ve eşantiyon ürünler tasarlanmıştır.